fredag 6. januar 2012

Global chic





Interiørmessig har Frøken Fryd alltid vore svak for etniske accessories, eit marrokansk fat, ei marrokansk lykt, kanskje ein kelim, korger... Ikkje uventa så er eg svært lysten på å reisa til Marroko, Marrakech for eksempel, trippa rundt i soukane og finne "perler". Hadde eg berre vunne litt pengar og fått med meg Herr Fryd... Drømme-drømme.









Der har dei nok godt dagslys også, lys som det går an å ta bilder i. Dette bildet er tatt kl. 14:13... ja... ikkje mykje dagslys å skryta av, og rett etterpå kom det ei fæla haglebyge, fint ver ute å vera inne i som dei seier.








Inne hos NIB er månadens utfordring kalla Global Chic, og den hadde eg lyst å vera med på altså. I heimen vår er der, i følge nokon, meir enn nok lykter... Dei fleste har eit hint av Marroko i seg, Frøken Fryd elsker dei, og får aldri nok. ALDRI!








Heldigvis så kan eg sitta trygt og godt her inne i Fryd Heimen, knipsa med tærne i dei nye ullsokkane eg kjøpte i dag, ein nødvendighet faktisk - bomulls sokker sucks (!!) i dette været her, og kosa meg med levande lys i alle lyktene mine og lesa og høyra på musikk og drømma meg bittelitt vekk til ein souk i Marrakech der dei har skinnpuffar, lekre skåler, fat, kelimer og ikkje minst lykter... Eg trur nok at eg har med meg ein stor koffert.

Drømmeklem, Eli

12 kommentarer:

  1. Det er jo herlig å drømme seg bort - spesielt i denne mørke årstida!! For et år siden hadde vi ihvertfall en helig sydentur å se fram til!!
    Mange fine TineK lykter du har på et nydelig fat!!!
    Lykke til i utfordringen!!

    Denne helge blir det bare avslapping i heimen!! Kanskje en gåtur på søndag hvis været blir bedre!!!
    Etter flere helger med høy puls er det fantastisk å ikke ha noen planer!!

    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  2. Hei hei Frøken :)
    Godt nytt år!! Har hatt en liten blogge pause, men er nå sterkt tilbake igjen :) Julen ble litt mer hektisk enn hva som var planlagt, men innmari koselig for det :)
    Åhh så mange fine TineK lykter du har! De er så fine med lys i :)
    Nå skal kvelden brukes kun til avslapping, hardt å begynne på igjen, men samtidig tror jeg helsa har godt av å komme seg ut i treningsverden og fornuftig mat inntak igjen! Helseskadelig med jul ;)
    Ha en fin fin fredag, klem klem

    SvarSlett
  3. Heisann :)

    Helt ny her, men må bare si at jeg elsker disse lysglassene fra TineK Home.
    Flotte bilder.

    SvarSlett
  4. ooh,vil ha minst like mange lysglass fra Tine k som deg! (har "kun" 2) -nydelig lys fra dem!

    Hvor går drømmeturen som kommer snart da?
    Den som ikke bare er en drøm å drømme om..!
    God helg, vakre:) klem!

    SvarSlett
  5. Herlig fat og nydelige lys. :)

    Godt nyttår, og lykke til fra Huldra. :)

    SvarSlett
  6. Fin stemning hos deg i kveld, med lekre lykter, lykke til i utfordringen! :) Fikk med meg hjem to slike fra H&C denne uken i fargen Phantom, me like :) Å drømme er jo heldigvis gratis og jeg drømmer meg også bort til sydligere breddegrader for tiden, til "vårt" ferieparadis Miami... Mannen sitter litt på gjerdet ift om/når vi evt skal bestille tur, mens jeg bearbeider og hinter ;) Blir ordning & reda her i helgen, kjedelig men nødvendig. Ha en fabelaktig helg :) Klemmer

    SvarSlett
  7. Så fine bilder Eli :) Marokko er et spennende land. Jeg har vært der med skolen en gang, rundreise langs kysten, inn i landet, opp i fjellene og inn i ørkenen. Mye og se og mye som er annerledes enn hva vi er vant til.

    Vi hadde noen dager i Marrakech, den byen som var mest spennende synes jeg. Skulle gjerne tatt en tur tilbake dit, hatt noen dager på shopping der :)

    Vet ikke hvor de selger de firkanta House Doctor boksene, men kan jo håpe på at de tar de inn på Bohemia :) Likte de veldig godt jeg også :)

    Ha en fin kveld :)

    Klem Linnea

    SvarSlett
  8. Kjempe fint, Eli! Har selv mange av disse glassene, og gir en nydelig stemning;) Lykke til...

    SvarSlett
  9. Liker så godt de Tine K glassene..og min drøm er marrakech..
    Fin kveld til deg..
    Klem!!

    SvarSlett
  10. Nydelige glasslykter!
    Drømmer meg bort jeg også nå, til varmere strøk:)

    Ha en fin helg
    Klem Tove

    SvarSlett
  11. Flott bidrag det:)
    Så mange fine lysglass a gitt!

    Så heldig du er som skal på fotokurset hos hilde, det blir nok bra! Jeg vil OG:)
    Du får lære bort triksene på bloggen etter kurset du da:)

    FIn helg!

    SvarSlett
  12. Nydelige glass og vakkert bilde;) ha en kjempefin kveld;)

    SvarSlett

Tusen takk for helsing, det gjer meg glad!